Tıkla Ara

Deri sarkması nasıl yok edilir?

Bugünkü makalemiz yine bana gelen soruların başında gelen deri sarkmaları. Çoğu kişide oluşan deri sarkmaları hem vücutta kötü bir izlenim bırakırken hemde psikoloji açısından da bizi olumsuz etkileyebiliyor.

Zayıflamak çok güzel ama her zaman ince bir vücut anlamına gelmiyor. Hamilelikte olduğu gibi hızlı alınıp hızlı verilen kilolar sarkmalara ve çatlaklara neden oluyor. Evet  belki dediğiniz gibi her zaman ince ve fit olmak güzel olmakla aynı şeyi ifade eder oldu fakat zayıflama söz konusu olduğunda hele ki sağlıklı bir şekilde olmayan bir zayıflama metodu söz konusu ise çok ama çok sakıncalı durumlar doğurabilir.

DERİ SARKMASI OLUŞMA NEDENLERİ
Vücuttaki deri sarkmaları ve çatlaklar genellikle sadece kardiyo çalışmaları yapıldığında ortaya çıkar. Çok hızlı bir şekilde kilo vermek vücuttaki derinin altındaki suyu boşaltmakta ve sadece kardiyo çalışıldığı için o bölgede sarkmalara neden olmaktadır. Çok hızlı kilo verenleri görürüz dışarıdan bakıldığında üzerilerinde tişört gömlek vs olduğunda hiç bir şey fark etmeyiz ama birde onları çıplak görün vücutlarında özellikle karın bölgelerinde sarkmalar meydana gelmiştir. Bu tamamiyle ağırlık antrenmanı yapmayıp kardiyo antrenmanı yapan kişilerde olmaktadır.

BESLENME FAKTÖRÜ DERİ SARKMASINDA ÖNEMLİ
Deri sarkmalarının en büyük nedenlerinden biride beslenmedir, beslenme planında yapılan ağır diyetlerde kasları beslememekle beraber hem vücudu yıpratmakta hemde sarkmalara ve catlaklara neden olmaktadır. Çok zor diyetler hiçbir şey yememek ve sürekli kardiyo yapmak saunaya girmek vücuttaki suyu atmak bu açıdan sarkmaların başında gelir. Kas kaybıyla beraber kişinin metabolizması da hiç bir şey yemediği için yavaşlamaya başlayacaktır. Kişi hızlı kilo verir fakat metabolizma yavaş çalıştığı için bu kilolar %90 ı su olarak gider. Kasların  %70 inin su olduğunu varsayarsak vücuttaki suyu bu kadar fazla şekilde atmak HİÇ AMA HİÇ AKIL KARI DEĞİL !

DERİ SARKMASINDA KREMLER İŞE YARAR MI ? 
Deri sarkması kremleri tamamen paraya yöneliktir. Ben bu zamana kadar deri sarkması olupta krem kullanıp deri sarkmasını geçiren bir tane insan tanımadım. Deri sarkması dediğimiz şey zaten ufak birşey değil arkadaşlar yani bazı arkadaşlar bana fotoğraf atıyorlar ve derim sarkmış ne yapmam lazım diyorlar. Fakat attıkları fotolarda deri sarkması gibi birşey yok. Daha sonra bu insanlar bazı sıkılaştırıcı kremler (-ki çok az etki ediyor) onları kullanıp işe yaradığını söylüyorlar. Tamam da sizde ki zaten deri sarkması değil   yani siz de ki bildiğiniz normal bir deri sadece bir kaç antrenmanla bile sıkıştırılabilecek birşey.

DERİ SARKMASI GÖRÜNTÜLERİ  ? 
BU GÖRDÜĞÜNÜZ KİŞİ HEM FİTNESS HEM DE KARDİYO YAPMIŞ HEMDE BESLENMESİNDE DİKKAT ETMİŞ FAKAT YİNEDE SARKMALAR OLUŞMUŞ NEDEN ? 

ÇÜNKÜ ÇOK AMA ÇOK FAZLA KİLOLU. YANİ BU ARKADAŞTA SARKMA OLMAMASI İMKANSIZ. 

Bu arkadaş ise  çok fazla kilosu olmadığından dolayı deri sarkması oluşmamış 

Hem fitness hem kardiyo hem beslenme ye uymuş. 

Bu arkadaşta da aynı şekilde deri sarkması oluşmamış. Sadece alt karın kısmında çok ama çok gözle bile zor görünebilecek bir deri mevcut ona da sarkma bile diyemeyiz. Bunun nedeni ise bu arkadaşın yaşının biraz daha yaşlı olması. Yani derinin kendini yenilemesi daha zor olduğundan bu şekilde olmuş. 

DERİ SARKMASI OLUŞMASINDA Kİ BAZI ÖNEMLİ MADDELER
Uzun süre kilolu kalmak. Yani siz ne kadar uzun süre kilolu kalırsanız derinizin o kiloya alışması ve halk arasında “yerleşmiş artık” dedikleri olay o kadar çok olur.
Yaş faktörü çok önemli. Genç olan kişiler ile yaşlı olan kişilerin derilerinin toplanma ve sıkılaşma süreleri birbirinden çok farklıdır. Genç olanlar çok rahat bir şekilde sıkılaştırabilirler.
Spor faktörü, spor yapan bir kişi daha çabuk toparlarken spor yapmayan yani fitness yapmayan bir kişi daha zor toparlar.
Spor geçmişi, eskide fitness yapan ve daha sonra kilo alan bir kişinin derisinin toparlanması daha kolayken spor geçmişi olmayan bir kişinin derisinin toparlanması daha zordur.

Tedavi Yöntemleri :
Sarkmalar olmadan önce ve olduktan sonra yapılması gerekenler şunlardır
Sadece kardiyo antrenmanı yapmayın !
Çok uzun süre saunada kalmayın ! (max 10 dk )
Antrenmanlarınıza kardiyo ile beraber ağırlık antrenmanı mutlaka koyun
Vücudunuzda sarkmaların olduğunu gördüğünüzde o bölgelerdeki kas yoğunluğunu arttırmaya çalışın orda ki boşlugu doldurun.
Beslenme düzenizi değiştirin. Yanlış diyetler yapmayın. Dengeli sağlıklı bol proteinli bol sebzeli diyetler yapın.

Özgür Mustafa Geldeç Hakkında

10+ Yılın Üzerinde Fitness Antrenörlüğü ve Spor Salonu İşletmeciliği İle Sayısız Sertifika Sahibi , Marka Tescilli Patentli Türkiye'nin ilk uzaktan pt antrenörü.

İlginizi Çekebilecek Yazılar
FitCevap'ta okuduğunuz yazılar ve rehberlere göre derlenmiş ilginizi çekebileceğini düşündüğümüz bazı yazılar...
© 2018 FITCEVAP · Tüm hakları saklıdır.